Laagdrempelig sporten & bewegen

Voor Vlaardingers die weinig ervaring hebben met bewegen, na lange tijd weer willen gaan bewegen of mensen met fysieke en/of mentale klachten, is de stap om te gaan bewegen vaak erg groot. Welke activiteit past bij mij? Kan ik dat wel? Is mijn conditie wel goed genoeg? Durf ik dat wel alleen? Dit zijn voorbeelden van vragen waar veel mensen mee zitten. Zij moeten vaak een enorme drempel over om te starten met een sport- of beweegactiviteit.

Dankzij een bijdrage vanuit het Vlaardings Sportakkoord kunnen inwoners van Vlaardingen vanaf januari 2022 gratis kennismaken met verschillende laagdrempelige sport- en beweegactiviteiten. Het kennismakingsprogramma wordt in 2022 en 2023 vier keer per jaar georganiseerd door de buurtsportcoaches van Vlaardingen in Beweging (ViB) in samenwerking met Vlaardingse sport- en beweegaanbieders. De deelnemers zullen in een vaste groep gedurende 8 weken elke week kennismaken met een andere sport- of beweegactiviteit. De activiteiten (zie programma hieronder) zullen plaatsvinden op locatie bij de desbetreffende Vlaardingse sport- of beweegaanbieder. Plezier en het opbouwen van zelfvertrouwen staat voorop! Door samen te bewegen doen deelnemers nieuwe sociale contacten op en mogelijk zit daar zelfs een leuk beweegmaatje bij!

Er is altijd een buurtsportcoach van ViB bij de kennismakingslessen om te helpen en vragen te beantwoorden. Na afloop van het programma mogen alle deelnemers nog twee gratis proeflessen volgen bij een of meerdere aanbieder(s). Daarna besluiten de deelnemers of ze wel of niet lid wil worden bij één van de bezochte aanbieders. De buurtsportcoach zal de deelnemers begeleiden bij het maken van een keuze of het vinden van een andere passende activiteit als blijkt dat de bezochte activiteiten niet passend zijn.

Groep 4: week 44 t/m week 51 2022 (zie programma hieronder)
Groep 5: Eind januari t/m eind maart 2023. Inschrijven is mogelijk. Het programma wordt eind december 2022 bekend gemaakt.

Groep 4:

Dag Tijd Activiteit Aanbieder Locatie in Vlaardingen
Zaterdag 5 november 13.15 - 14.15 Tennis Tennisvereniging VLTC Tennisvereniging VLTC, Watersportweg 5
Maandag 7 november  17.00 - 18.00 Begeleid sporten Fernhout fysiotherapie Sportcentrum Vlaardingen: Zwanensingel 9
Maandag 14 november  15.30 - 16.30 Wandelen Atletiekvereniging AV Fortuna Verzamelen: ingang Sportcentrum Polderpoort Ingang Sportcentrum Polderpoort
Watersportweg 11a
Woensdag 16 november 16.00 - 17.00 Golf  Golfvereniging Schinkelshoek Zuidbuurt 79
Woensdag 23 november  10.00 - 11.00  Fit-Hockey Hockey Club VMHC Pollux Kooikersweg 4
Maandag 28 november  17.00 - 18.00 Pilates  Statiek Kade 40, Westhavenkade 40
Donderdag 8 december 10.30 - 11.30 Golden Sports Fernhout fysiotherapie Veld van voetbalvereniging Zwaluwen: Zwaluwenlaan 500
Zondag 11 december  09.45 - 10.45 Badminton  Badminton Club Maassluis Sportcentrum Polderpoort, Watersportweg 11
Woensdag 14 december  09.00 - 10.00 Samen Buiten Bewegen Argos Zorggroep Marnix Revalidatiecentrum, Marnixlaan 5
Vrijdag 16 december  15.30 - 16.30 Jeu de Boules Jeu de boules vereniging JBC Vlaardingen Watersportweg 7
Maandag 19 december  18.15 - 19.15 Begeleid sporten Fysiotherapie Hoog Lede Medisch Centrum Hoog Lede: Francijntje de Kadtlaan 44P

Aanmelden
Deelname is gratis! Er is per groep plek voor 16 deelnemers die woonachtig zijn in Vlaardingen. Meld u daarom zo snel mogelijk aan! Inschrijven voor het programma van groep 4 kan tot en met zondag 23 oktober 2022. In de week van maandag 24 oktober ontvangt u de benodigde informatie.

Indien u liever later in het jaar wilt deelnemen aan het kennismakingsprogramma dan kunt u zich via het aanmeldformulier ook alvast aanmelden voor groep 5 (start eind januari 2023). U wordt dan via de mail op de hoogte gehouden. Klik hier om naar het aanmeldformulier te gaan.

Vragen
Voor vragen kunt u contact opnemen met Lucia van der Laarse, buurtsportcoach Zorg via telefoonnummer: 06 - 55 30 10 64 of stuur een mail naar: lucia@stichtingvib.nl

Flyer
Klik hier om de flyer te downloaden in PDF.