Kennismakingsles Laagdrempelig Bewegen

Voor Vlaardingers die na lange tijd weer willen gaan bewegen, weinig ervaring hebben met bewegen en voor mensen met fysieke en/of mentale klachten, is de stap om te gaan bewegen vaak erg groot.

• Welke sport- en beweegmogelijkheden zijn er in Vlaardingen?
  • Welke activiteit past bij mij?
  • Kan ik dat wel?
  • Is mijn conditie wel goed genoeg?
  • Wil ik dat wel alleen?
Dit zijn vragen waar veel mensen mee zitten. Zij moeten vaak een enorme drempel over om te beginnen aan een sport- of beweegactiviteit.

Gratis losse kennismakinglessen
Dankzij een bijdrage vanuit het Vlaardings Sportakkoord kunnen inwoners van Vlaardingen gratis kennismaken met verschillende laagdrempelige sport- en beweegactiviteiten. De kennismakinglessen worden georganiseerd door Vlaardingen in Beweging (ViB) in samenwerking met verschillende Vlaardingse sport- en beweegaanbieders.

Kennismakingsprogramma
Naast losse kennismakinglessen is er ook een kennismakingsprogramma. Je doet dan in een vaste groep mee aan een lessenreeks van kennismakinglessen. Er start een groep in het voorjaar en in het najaar van 2024. Klik hier voor meer informatie.

Onder begeleiding
Onder begeleiding van de buurtsportcoach van Vlaardingen in Beweging maken de deelnemers kennis met een beweegactiviteit. Na afloop mogen de deelnemers nog een gratis proefles volgen bij de aanbieder.

De kennismakingslessen vinden plaats op locatie bij de Vlaardingse sport- of beweegaanbieder. Plezier en het opbouwen van zelfvertrouwen staat voorop! Door samen te bewegen doen deelnemers nieuwe sociale contacten op en mogelijk zit daar zelfs een leuk beweegmaatje bij!

Losse kennismakingslessen 2024
Gedurende het jaar zullen we steeds nieuwe kennismakingslessen aan onderstaand overzicht toevoegen.

Dag Tijd Activiteit & aanbieder Locatie
Maandag 22 april 10.00 - 11.00  Gezellig samen wandelen in het groen van Vlaardingen
Gezond Natuur Wandelen
Heemtuin,
Heemtuinpad 1, Vlaardingen
Woensdag 24 april 10.00 - 11.00 Gezellig samen wandelen in het groen van Vlaardingen
Gezond Natuur Wandelen
Ontmoetingscentrum De Bijenkorf, Reigerlaan 100, Vlaardingen
Donderdag 13 juni 12:30 -  13:30

Pickleball
Racketsport Schiedam

Zoomweg 4, Schiedam

Aanmelden
Deelname is gratis! Klik hier om naar het aanmeldformulier te gaan. Wil je aan meerdere kennismakinglessen meedoen? Dat kan, meld je dan aan voor meerdere lessen.

Vragen
Voor vragen kun je contact opnemen met Lucia van der Laarse, projectleider bewegen & zorg via telefoonnummer: 06 - 55 30 10 64 of stuur een mail naar: lucia@stichtingvib.nl

Overzicht beweegaanbod Vlaardingen
Ga voor een volledig overzicht van alle laagdrempelige beweegmogelijkheden in Vlaardingen naar: www.stichtingvib.nl/sportaanbod

Volwassenenfonds Sport & Cultuur
Mocht je lid willen worden van een sport- of beweegaanbieder maar heb je daar niet voldoende financiele middelen voor dan kom je mogelijk in aanmerking voor een bijdrage vanuit het Volwassenenfonds sport & Cultuur. Klik hier om naar de website van het fonds te gaan voor de meer informatie.

Je kunt een aanvraag doen door de deelnemerskaart volledig ingevuld te mailen naar: lucia@stichtingvib.nl. De deelnemerskaart kun je downloaden via de website van het Volwassenenfonds Sport & Cultuur.