Schoolschaatsen op het Winterterras

Van dinsdag 6 december 2022 tot en met zaterdag 7 januari 2023 vindt voor de 2e keer Het Winterterras in het Oranjepark in Vlaardingen plaats. Een sprookjesachtige plek met een avontuurlijke ijsbaan en een sfeervolle horecavoorziening. Gedurende deze maand vinden er tal van activiteiten plaats.

Gratis schaatsen voor Vlaardingse basisscholen!
Mede dankzij Stichting Winterterras en gemeente Vlaardingen mag Vlaardingen in Beweging dit fantastische aanbod doen.

In de laatste drie schoolweken van 2021 (6 t/m 23 december ’22) is de ijsbaan van ‘s ochtends 9.00 uur tot ‘s middags 13.45 uur beschikbaar voor de basisscholen van Vlaardingen.
Tijdens het schoolschaatsen staan de kinderen 1 uur op het ijs (9:00-10:00, 10:45-11:45 uur of 12:30-13:30 uur). Er is vooraf en achteraf voldoende ruimte en gelegenheid om schaatsten e.d. aan- en uit te trekken.

• Per tijdvak is ruimte voor maximaal 200 leerlingen.
  • U kunt zelf als school bepalen met welke groepen u gebruik wilt maken van dit aanbod, alle groepen zijn toegestaan.
  • Ook het gebruik van de huur-schaatsen is gratis.
  • Eigen schaatsen meenemen is fijn (geen noren).
  • Schaatstijden worden ingedeeld op basis van de gymtijden, schoolschaatsen is een vervanging voor de gym.
  • Vakleerkracht van ViB aanwezig.
  • Handschoenen zijn verplicht!
  • Uw school is zelf verantwoordelijk voor het vervoer van en naar de ijsbaan.
Indien uw school interesse heeft dan kan aanmelden voor het schoolschaatsen uiterlijk 29 oktober door een mail te sturen naar babette@stichtingvib.nl. Wij inventariseren dus eerst welke scholen interesse hebben en nemen na 29 oktober contact met u op over de planning.

Wij willen u er alvast op wijzen dat er niet voldoende ruimte beschikbaar is om alle scholen in Vlaardingen de gelegenheid te bieden om gebruik te maken van het aanbod. De aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Wacht dus niet te lang met reageren!

Heeft u nog vragen dan kunt u deze stellen bij de collega’s van Vlaardingen in Beweging.