Sfeerverslag VLD E-SPORTS finale

De eerste VLD E-SPORTS finale is een feit!

Afgelopen zaterdag, 22 juni, vond tijdens het Vlaardings Kampioenschap de eerste finale van VLD E-SPORTS plaats. Bij vijf Vlaardingse voetbalverenigingen werd in de afgelopen maanden een VLD E-SPORTS evenement georganiseerd. De winnaars van het binnen- en buitenprogramma plaatsten zich voor de finaledag op 22 juni.

Deze finale werd gespeeld tijdens het Vlaardings kampioenschap bij sv CWO, welke het podium is voor alle finalisten van voetballend Vlaardingen. Het beloofde een spannende strijd te worden tussen de zeven aanwezige finalisten teams. Uiteindelijk mochten Wessel en Sven zich aan het eind van de dag bekronen tot winnaars van VLD E-SPORTS 2019.

De finalisten werden onderverdeeld in twee poules. Zoals gebruikelijk bleef poule A binnen om de poulefase te spelen voor een plek richting de knock-outronde van het FIFA toernooi en ging poule B naar buiten om punten te scoren voor de ´skillgames´ op het voetbalveld. Nadat alle wedstrijden en de skillgames waren uitgevoerd, wisselde de poules om van binnen naar buiten en van buiten naar binnen. Na de poulefase konden er extra punten gescoord worden voor het binnenprogramma. Hoe verder je komt, hoe meer punten. Tussendoor werd er door Bart en Jeroen van sv CWO flink gerekend voor het totaal aantal punten van het buitenprogramma die zij subliem hadden begeleid. De knock-outfase ging van start en Lucas & Dinand (Strijders FC) gingen er met de meeste punten vandoor bij het binnenprogramma door de finale met 2-0 te winnen.

Uiteindelijk werden de punten van binnen en buiten bij elkaar opgeteld om een winnaar te bepalen. Wessel & Sven (GekkeMannen) wisten binnen een 3e plek te veroveren en waren buiten als nummer 1 geëindigd.  Met een totaal van 145 punten zijn zij de eerste winnaar van het VLD E-SPORTS toernooi!

VLD E-SPORTS

ViB wil, door gebruik te maken van de kracht van het E sporten, de fysieke en sociale mogelijkheden om (weer) in beweging te komen stimuleren. Na de zomervakantie wordt het nieuwe toernooi aangekondigd. Benieuwd naar nog meer VLD E-SPORTS toernooien? Volg dan ons Instagramaccount  @stichtingvib en houd de website www.stichtingvib.nl goed in de gaten!

Factsheet

In onderstaande factsheet zijn de uitkomsten te vinden van VLD E-SPORTS 2019.