Vlaardings Preventieakkoord

Een Vlaardings Preventieakkoord!
Op donderdag 1 september hebben meer dan 30 verschillende organisaties hun handtekening onder het Vlaardings Preventieakkoord gezet. Een akkoord dat gericht is op het 'vitaal en veerkrachtig' maken van alle Vlaardingers. Wethouder Arnoud Proos ondertekende het akkoord namens de gemeente. Vanaf nu gaan de deelnemende organisaties aan de slag met het uitwerken, uitvoeren en organiseren van de acties en activiteiten. De bijeenkomst vond plaats in Museum Vlaardingen. Zij hebben op dit moment namelijk een heel toepasselijke tentoonstelling over voeding. Deze hebben we uiteraard ook nog even met de deelnemers bekeken.

ViB heeft in opdracht van de gemeente Vlaardingen het Vlaardings Preventieakkoord opgesteld. Het afgelopen half jaar hebben we verschillende bijeenkomsten georganiseerd en met alle betrokken partijen plannen en activiteiten gevormd om roken en mentale problemen te voorkomen en Vlaardingers op een gezond gewicht te houden. Dit resulteerde in een Vlaardings Preventieakkoord met als titel 'Vlaardingen Vitaal en Veerkrachtig'. Een prachtig plan met een hoop mooie ambities!

Bekijk het Vlaardings Preventieakkoord hier.

Onderstaand filmpje beschrijft wat het Vlaardings Preventieakkoord precies inhoudt: