Laagdrempelig sporten & bewegen

Voor Vlaardingers die weinig ervaring hebben met bewegen, na lange tijd weer willen gaan bewegen of mensen met fysieke en/of mentale klachten, is de stap om te gaan bewegen vaak erg groot. Welke activiteit past bij mij? Kan ik dat wel? Is mijn conditie wel goed genoeg? Durf ik dat wel alleen? Dit zijn voorbeelden van vragen waar veel mensen mee zitten. Zij moeten vaak een enorme drempel over om te starten met een sport- of beweegactiviteit.

Dankzij een bijdrage vanuit het Vlaardings Sportakkoord kunnen inwoners van Vlaardingen vanaf januari 2022 gratis kennismaken met verschillende laagdrempelige sport- en beweegactiviteiten. Het kennismakingsprogramma wordt in 2022 en 2023 vier keer per jaar georganiseerd door de buurtsportcoaches van Vlaardingen in Beweging (ViB) in samenwerking met Vlaardingse sport- en beweegaanbieders. De deelnemers zullen in een vaste groep gedurende 8 weken elke week kennismaken met een andere sport- of beweegactiviteit. De activiteiten (zie programma hieronder) zullen plaatsvinden op locatie bij de desbetreffende Vlaardingse sport- of beweegaanbieder. Plezier en het opbouwen van zelfvertrouwen staat voorop! Door samen te bewegen doen deelnemers nieuwe sociale contacten op en mogelijk zit daar zelfs een leuk beweegmaatje bij!

Er is altijd een buurtsportcoach van ViB bij de kennismakingslessen om te helpen en vragen te beantwoorden. Na afloop van het programma mogen alle deelnemers nog twee gratis proeflessen volgen bij een of meerdere aanbieder(s). Daarna besluiten de deelnemers of ze wel of niet lid wil worden bij één van de bezochte aanbieders. De buurtsportcoach zal de deelnemers begeleiden bij het maken van een keuze of het vinden van een andere passende activiteit als blijkt dat de bezochte activiteiten niet passend zijn.

Groep 3: zaterdag 27 augustus t/m zaterdag 15 oktober (zie planning hieronder).
Groep 4: week 44 t/m week 51 2022. Inschrijven is mogelijk. Het programma wordt eind september 2022 bekend gemaakt.

Dag Tijd Activiteit Aanbieder Locatie in Vlaardingen
Zaterdag 27 augustus 13.00 - 14.00 Tennis Tennisvereniging VLTC Tennisvereniging VLTC, Watersportweg 5
Maandag 29 augustus  17.00 - 18.00 Begeleid sporten Fernhout fysiotherapie Sportcentrum Vlaardingen: Zwanensingel 9, Vlaardingen
Woensdag 31 augustus 19.30 - 20.30  Kubben Kubbvereniging Troje Veld van S.C. Vlaardingen-Holy: Zwaluwenlaan 480, Vlaardingen
Maandag 5 september  18.15 - 19.15  Begeleid sporten Fysiotherapie Hoog Lede Medisch Centrum Hoog Lede: Francijntje de Kadtlaan 44P, Vlaardingen
Donderdag 8 september  10.30 - 11.30  Golden Sports Fernhout fysiotherapie Veld van voetbalvereniging Zwaluwen: Zwaluwenlaan 500, Vlaardingen
Maandag 12 september  15.00 - 16.00  Wandelen  Atletiekvereniging AV Fortuna Watersportweg 11a, Vlaardingen
Zaterdag 17 september  11.00 - 12.00  Golf  Golfvereniging Schinkelshoek Zuidbuurt 79, Vlaardingen
Woensdag 21 september  10.00 - 11.00  Fit-Hockey Hockey Club VMHC Pollux Kooikersweg 4, Vlaardingen
Woendag 28 september 09.00 - 10.00 Samen Buiten Bewegen Argos Zorggroep Marnix Revalidatiecentrum, Marnixlaan 5, Vlaardingen
Vrijdag 7 oktober  13.30 - 14.30 Jeu de Boules  Jeu de boules vereniging JBC Vlaardingen Watersportweg 7, Vlaardingen

Aanmelden
Deelname is gratis! Er is per traject plek voor 16 deelnemers die woonachtig zijn in Vlaardingen. Meld u daarom zo snel mogelijk aan! Inschrijven voor het programma van groep 3 kan tot en met zondag 21 augustus 2022. U ontvangt uiterlijk donderdag 25 agustus 2022 de benodigde informatie.

Indien u liever later in het jaar wilt deelnemen aan het kennismakingsprogramma dan kunt u zich via het aanmeldformulier ook alvast aanmelden voor groep 4. U wordt dan via de mail op de hoogte gehouden. Klik hier om naar het aanmeldformulier te gaan.

Vragen
Voor vragen kunt u contact opnemen met Lucia van der Laarse, buurtsportcoach Zorg via telefoonnummer: 06 - 55 30 10 64 of stuur een mail naar: lucia@stichtingvib.nl

Flyer
Klik hier om de flyer te downloaden in PDF.