Bewegingsonderwijs - (PO/ VO/ MBO)

Beschikken uw leerkrachten niet over een aantekening voor Lichamelijke Opvoeding en/of Bewegingsonderwijs en wilt u uw leerlingen (kort- of langdurend) een gymles met meer uitdaging aanbieden?

De medewerkers van VIB verzorgen het hele jaar door gymlessen op veel verschillende scholen in alle wijken in Vlaardingen.Zij zijn bevoegde, bekwame en zeer ervaren vakdocenten Lichamelijke Opvoeding.  Partners van ViB krijgen korting voor het inhuren van gymdocenten.

Vakwerkplan en themaplanning
Als gymdocent zorgen we ervoor dat we alle bewegingsvaardigheden aanbieden, die in de jongere jaren van het kind nodig zijn om zich motorisch te ontwikkelen. Jongeren onderwijzen we juist in de regels en tactiek van sporten. Vooral de sporten, die in Vlaardingen worden aangeboden, komen aan bod. In het vakwerkplan (link volgt later) staat onze manier van werken beschreven.

Er wordt gewerkt middels een themaplanning, waarbij alle basisvaardigheden en sporten worden aangeboden. Klik hier (link volgt later) om de ViB-themaplanning te bekijken.

ViB Beweegrapport
Bij het structureel verzorgen (min. 1 jaar) van lessen bewegingsonderwijs PO bieden wij twee keer per jaar het ViB beweegrapport aan. Dit rapport is ontwikkeld door de gymdocenten van ViB en geeft inzicht in ontwikkeling van de leerlingen op het gebied van vaardigheid, inzet, gedrag en de beweegervaring zowel binnen als buiten de gymles. Lees hier meer over het VIB Beweegrapport.

Meer informatie over het ViB beweegrapport vindt u in onderstaand filmpje:

Jeugdfonds
Alle medewerkers van ViB zijn intermediair voor het jeugdfonds sport & cultuur. Dit fonds biedt kinderen waarvan ouders niet genoeg geld hebben om hun kinderen te laten sporten de mogelijkheid om dit toch te doen. De gymleraar maakt hiervoor graag alles in orde.  Heeft u leerlingen of gezinnen waarbij dit het geval is? Neem dan contact met ons op.

Tijdelijke vervanging
Ook voor tijdelijke periodes zijn we beschikbaar, bijvoorbeeld voor ziekte- of zwangerschapsverlof.

Meer weten?
Wilt u ook een gymdocent voor uw gymlessen of wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor uw school? Neem voor meer informatie contact met ons op via de contactpagina.