Sportspullenbank

Sportspullenbank Nederland faciliteert in sport- en beweeg kleding, schoenen en eventueel benodigdheden voor mensen die dit niet hebben of niet in de mogelijkheid zijn dit zelf aan te schaffen.

Een drempel om te bewegen kan zijn het niet of onvoldoende hebben van sportschoenen, sportkleding en/of materialen. Dit moet natuurlijk niet als gevolg hebben dat iemand daardoor niet of onvoldoende in beweging kan komen. Door te faciliteren in sportspullen zullen er van jong tot oud meer mogelijkheden zijn om in beweging te komen en te blijven. Zij het voor in de gymles, buiten spelen, op de vereniging of gewoon in de vrije tijd.

Dankzij een bijdrage uit het Vlaardings Sportakkoord kunnen Vlaardingse verenigingen en maatschappelijke organisaties gebruik maken van de Sportspullenbank. Op verschillende plekken in Vlaardingen zullen er inzamelpunten(kliko´s) komen waar de Vlaardingers sportspullen die ze niet meer gebruiken in kunnen deponeren.

Klik hier om de instructiekaart te zien voor het inleveren van sportspullen.
Inzamelpunten:
De Kulk
sv CWO
vv Zwaluwen
SC Twist
De Windwijzer

Organisaties en verenigingen kunnen een aanvraag doen om tweedehands sportspullen te verkrijgen voor wie dat nodig heeft om sport en beweegdeelname mogelijk te maken of om te blijven doen. Bijvoorbeeld trainers via hun vereniging voor sporters die bij hen sporten, medewerkers van maatschappelijke organisaties voor hun cliënten of leraren via hun school voor kinderen uit hun klas.

Klik hier om een aanvraag te doen.

Wilt u meer weten of heeft u vragen neem dan contact op met Diego via Diego@stichtingvib.nl