Citytrainer Cultuur

Niemand weet beter aan welke activiteiten er behoefte is, wat vernieuwend en uitdagend is en hoe je elkaar op de hoogte houdt dan jij zelf! Kom maar op met jouw sociaal, creatief en sportief organisatietalent!

Cultuur
Wil je zelf een workshop, evenement of andere culturele activiteit organiseren voor jongeren in de stad? En wil je graag leren hoe je daar een succes van maakt? Meld je dan aan voor Citytrainer Cultuur! Je volgt een praktische training en doet praktijkervaring op. Daarna kun je zelfstandig een leuke activiteit organiseren! Van draaiboek tot begroting en van werving tot presenteren; alles komt aan bod. Daarna kun je losgaan in de praktijk; in jouw wijk, in de stad of bij een culturele organisatie. Muziek, dans, theater, kunst, mode, bloggen, film alles kan!

Citytrainer Cultuur zijn jongeren en jongvolwassenen tussen 14 tot 23 jaar die in Vlaardingen wonen, werken of naar school gaan. Op basis van je persoonlijke passie en talent werk je aan culturele activiteiten voor jongeren in de stad. Daarnaast maak je kennis met het culturele veld en het aanbod van diverse instellingen en evenementen in Vlaardingen. Na de cursus ben je in staat om zelf creatieve activiteiten of evenementen te organiseren en te begeleiden. Na de cursus en het opdoen van praktijkervaring bij culturele instellingen, verenigingen of evenementen ben je Citytrainer. Je weet je weg te vinden in het culturele veld en instellingen aan te spreken wanneer je ruimte, advies of hulp nodig hebt bij je eigen creatieve plannen.

Je doet mee aan Citytrainer Cultuur want je wilt iets doen voor je stad, bent creatief en wilt:

• leren hoe je zelf activiteiten kunt opzetten en begeleiden;
  • je passie en talent voor muziek, dans, theater, kunst, schrijven etc. doorgeven aan andere jongeren;
  • in de toekomst een opleiding of baan in de cultuursector en je zoekt naar werkervaring voor op je CV;
  • culturele activiteiten begeleiden in je wijk of bij je vereniging;
  • praktijkervaring opdoen bij een culturele instelling, vereniging of evenement;
  • kennismaken met verschillende culturele evenementen en organisaties in de stad.
Is Citytrainer Cultuur iets voor jou?
De cursus is inmiddels gestart.

Heb je interesse? Meld je gewoon alvast aan!
Nadat je bent aangemeld, nemen wij contact met je op!