Watersportvereniging De Bommeer

Watersportvereniging 'De Bommeer' is opgericht in 1936 en één van de vijf watersportverenigingen die Vlaardingen nu rijk is. De vereniging dankt haar naam aan een klein meertje gelegen ten westen van het natuurgebied 'De Vlietlanden'. Dit natuurgebied is circa 68 ha groot en is sinds 1949 eigendom van Natuurmonumenten.

De Vlietlanden vormen een natuurwetenschappelijk en landschappelijk waardevol geheel. De veelal niet-bemeste hooilanden met slappe bodem hebben een bijzonder plantendek met veel veenpluis en orchideeën. Broedplaats van vele moeras- en weidevogels; diverse eendensoorten en zangvogels. Varend op de omringende wateren, zoals de Trek- of Noordvliet en de Boonervliet, kan men in alle rust genieten van de natuur.
Broekkade 5
3138 HC Vlaardingen