Move4U

(Beach)Volleybal en gezelligheid bij Move4u

Bij volleybalvereniging Move4u komen zaalvolleybal en beachvolleybal samen op één locatie. Aan de Korhoenlaan kan volleybal gespeeld worden in de zaal en op het zand, ook is de kantine van de vereniging hier gevestigd. “Zelfs in Rotterdam is deze combinatie niet te vinden: “menig vereniging is daar jaloers op” aldus Vincent Goudzwaard, bestuurslid van de vereniging.

Move4u is ontstaan uit een fusie van twee volleybalverenigingen en speelde aanvankelijk in de Polderpoort. Later vestigde de vereniging zich in het sportcomplex aan de Korhoenlaan samen met korfbalvereniging Vlaardingen. “Dat was erg fijn, bepaalde taken konden we in samenspraak verdelen”, vertelt Goudzwaard. Twee jaar geleden vertrok de korfbalvereniging uit de Korhoenlaan. “Dat was wel even pittig, maar er is hard gewerkt om dit als kans te zien en die aan te grijpen”. De korfbalvelden werden omgebouwd naar vier beachvolleybalvelden.

De vereniging redt zich nu prima “alleen”. En daar is Vincent trots op. “En vooral ook op de vaste groep vrijwilligers die keihard werken om dit mogelijk te maken”.

Move4u heeft leden van jong tot oud uit de hele regio: Vlaardingen, Schiedam, Maassluis en Rotterdam. Van september tot april wordt er in de zaal gespeeld, meteen daarna worden de beachvelden opgebouwd en in gebruik genomen.

De beachvolleybalvelden zijn beschikbaar voor leden, maar ook niet-leden kunnen een veld huren. “Doordat het vier velden zijn is er enerzijds genoeg ruimte en anderzijds altijd wel gezelligheid. Er zijn altijd wel mensen aan het beachen. En bovendien is onze kantine dan ook vaak open. Sommigen komen uit hun werk langs om even een potje te spelen, anderen gebruiken de velden voor een beachvolleybal-evenement in combinatie met een barbecue”.

Een keer beachvolleyballen? “Geïnteresseerden kunnen een mail sturen naar beach@move4u.info” legt Vincent uit.

“Voor de toekomst willen we graag het verenigingsgevoel versterken bij de jeugd”. Vincent is het jongste bestuurslid van Move4u. “Als het huidige bestuur er niet zou zijn, en dan doel ik niet op mezelf, dan zou alles in elkaar vallen. Ik vind het belangrijk om de jeugd hier wat meer bij te betrekken.” Zelf geeft hij training aan jongere senioren. Vooral tijdens het beachseizoen ervaart hij het verenigingsgevoel: “Het maakt niet uit of je in het 1e of in het 6e speelt, of in de jeugd zit. Iedereen volleybalt dan met elkaar. Maar ook in de zaal gaat het hier echt om de gezelligheid.”

Jan Mooiman is voor Vincent het voorbeeld iemand met verenigingsgevoel. “Jan is afgelopen seizoen pas gestopt met training geven. Hij is echt een clubicoon, hij duikt overal op tijdens evenementen. Eigenlijk zouden we op onze bar een gouden plaatje moeten maken met Jan Mooiman erop! ”.

Een keer sfeer proeven? “Kom vooral eens een kijkje nemen tijdens de beachvolleybalavonden in de zomer of tijdens een zaaltrainingsavond. “Dat is echt heel gezellig”, vertelt Vincent trots.
Sporthal en beachvelden van volleybalvereniging Move4u
Korhoenlaan 6