Marnix van Sint Aldegonde

De Marnix van Sint Aldegonde is in 1945 opgericht en daarmee een van de oudste Scoutinggroepen van Vlaardingen. De Marnix begon oorspronkelijk als een jongensgroep, maar omdat Scouting bij meiden ook populair werd, zijn sinds 1986 ook meiden van harte welkom bij de groep. Van oorsprong is de Marnix een Christelijke scoutinggroep,  om deze reden dragen zij het Chi-teken op het uniform. Vanzelfsprekend zijn alle culture en religies van harte welkom om bij hen het scoutingspel te beoefenen.

Wat maakt jullie groep bijzonder?

Bij de Marnix staat het ‘familie gevoel’ centraal en streven zij ernaar om bij al haar leden dit gevoel te creëren. Iedereen is binnen de groep gelijk, wordt gehoord en uitgedaagd om het beste uit zichzelf te halen. Met de doorlopende leerlijn binnen Scouting leert de oudere generatie Scouts de nieuwe generatie kennis, vaardigheden en scoutingprincipes. Op hun beurt leert de nieuwe generatie weer de volgende generatie. De Marnix familie groeit: kinderen die ooit begonnen als Bever zijn inmiddels zelf ouders waarvan de kinderen ook weer op Scouting zitten.

Wat doen jullie?

Deze landgroep is voornamelijk actief op het land en in de bossen en voelen zich helemaal op hun gemak in het prachtige natuurgebied van de Broekpolder, waar zij dan ook met regelmaat te vinden zijn. Het programma bestaat voornamelijk uit spel en techniek. Onder spel verstaan zij sport, teamspellen, speciale uitdagingen en natuurlijk lekker vies worden. Onder techniek verstaan zij tochttechnieken, verantwoordelijk kampvuur maken, pionieren en andere essentiële survival vaardigheden. Tot slot is de Marnix ook maatschappelijk actief met onder andere collecties als Jantje Beton en de Violenactie. En misschien heb je hen zelf wel gezien met een activiteit bij Koningsdag.
Marnix van Sint Aldegonde
Watersportweg 24