Hermes DVS

C & FC Hermes-D.V.S. is opgericht in 1884 en behoort hiermee tot één van de oudste clubs in Nederland. Naast traditie en sportiviteit staan prestatie en recreatie hoog in het vaandel. Momenteel beoefenen ruim 800 mensen op diverse niveaus één of meerdere sporten bij onze vereniging.

Doordat Hermes-D.V.S. zich richt op vele sporten mogen we ons een heuse omnivereniging noemen waar jong en oud zich thuis voelt. Voetbal, cricket, rugby en squash kunnen op competitief niveau beoefend worden.

Voetbal
Bij ons kunt u op zowel zaterdag als zondag uw krachten meten op het veld. Op zaterdag spelen onze prestatieve teams. De nieuwe technische staf bestaande uit Gökhan Çayir, Tom Verweij en Rob van Vooren heeft een selectie van 40 man tot hun beschikking. De doelstelling is om met het eerste elftal te promoveren naar de 3e klasse. De selectie bestaat voornamelijk uit eigen Hermes-jongens. Daar zijn we trots op.

Naast de zaterdagselectie hebben we recreatieve seniorenteams alsmede een jeugdafdeling waar jongens en meisjes al kunnen starten met voetballen vanaf 5 jaar (De Smurfen).
Iedere jeugdafdeling (van JO7 tot en met JO19) heeft een aanspreekpunt. Naast de voetbalwedstrijden organiseert de jeugdvoetbalcommissie een aantal malen per jaar extra activiteiten.

Cricket
Het eerste heren cricketelftal speelt op het een na hoogste niveau van Nederland, de hoofdklasse. Daarnaast hebben wij nog 3 herenelftallen die op zondag spelen. In de jeugdcompetitie hebben we teams voor alle leeftijdscategorieën, er kan cricket worden gespeeld vanaf 4 jaar.

In de loop der jaren heeft Hermes-D.V.S. bij zowel de dames, de heren als jeugd veel internationals afgeleverd.

Wij investeren in een goede jeugdopleiding voor het cricket. De gediplomeerde Nederlandse trainingsstaf, onder leiding van hoofdcoach Gavin McRae, verzorgt zowel tijdens het seizoen als ook in de winter de trainingen. Tijdens het seizoen (april-september) wordt de trainingsstaf aangevuld met een of meer "overseas players", spelers uit een echt cricketland (bijvoorbeeld Zuid-Afrika of Nieuw- Zeeland) die veel ervaring hebben met training geven. Op ons terrein beschikken wij over 3 oefenkooien. Zowel de senioren als de jeugd kunnen dus rekenen op uitstekende begeleiding en training.

Elk jaar is er een tentenkamp voor alle cricketjeugd van Hermes-D.V.S. Een hele week vol sport, plezier en uitjes! De begeleiding bestaat uit vrijwilligers die met veel plezier en toewijding de jongens en meisjes een fantastische week bezorgen.

Squash
De squashafdeling beschikt over een prachtige accommodatie. Er zijn vier squashhallen, kleed- en doucheruimtes en hoogwaardige squashbanen. Er kan worden deelgenomen aan reguliere- en bedrijfscompetities.

Rugby
Rugby kan door iedereen gespeeld worden. Een groep enthousiaste en ervaren rugbyspelers zorgt voor een leuke en veilige kennismaking met deze mooie sport. Dit doen we volgens de kernwaarden:  Respect, Discipline en Kameraadschap. Vanaf 5 jaar kun je meedoen met trainingen, proefwedstrijdjes of zelfs met districtswedstrijden afhankelijk van wat er voor jouw leeftijd georganiseerd wordt.

Sportpark Harga
Trimpad 12