Schoolsporttoernooien basisonderwijs

De schoolsporttoernooien zijn bedoeld voor alle basisschoolkinderen uit groep 5 t/m 8 en worden voor verschillende sporten georganiseerd. Het stimuleert kinderen om in school(team)verband deel te nemen aan divers sportaanbod georganiseerd door sportverenigingen uit Vlaardingen e.o. Bij een sportaanbieder sport je samen, deel je samen winst & verlies en maak je vrienden voor het leven. Sportaanbieders spelen dus een belangrijke maatschappelijke rol.

Belangrijk speerpunt van schoolsport is dat de kinderen (en begeleiding) moeten laten zien dat ze sportief & respectvol om kunnen gaan met de vrijwilligers (o.a. de scheidsrechter), maar ook de tegenstanders en met teamgenoten.

DOWNLOAD HIER DE VOLLEDIGE JEUGDSPORT KALENDER 2020-2021

Speeldatum Toernooi Doelgroep Inschrijfdeadline Meer info en inschrijven
19-05-2021 Veldkorfbal Groep 5 en 6 23-04-2021 Klik hier
23-06-2021 Beachvolleybal Groep 7 en 8 04-06-2021 Klik hier

Clinics ter voorbereiding op een toernooi
Naast de sporttoernooien kunnen er ook sportclinics door de sportaanbieders worden aangeboden. Dit kan op de sporttoernooidag zelf met de aanwezige schoolteams of in aanloop naar het sporttoernooi. Tijdens het volgen van de clinics maken de kinderen kennis met de sport en de bijbehorende spelregels ter voorbereiding op het sporttoernooi.

Geïnteresseerd in een van de beschikbare clinics? Op de toernooipagina's kunt u terugvinden of de desbetreffende sportaanbieder clinics organiseert.

Sportiviteit & Respect
Tijdens de toernooien wordt aandacht besteed aan sportiviteit en respect. De kinderen leren om te gaan met normen en waarden in de sport. Ze leren de spelregels na te leven en om te kunnen gaan met verlies, met beslissingen van de scheidsrechter, enzovoort. Om sportiviteit en respect te stimuleren zijn er aan elk toernooi sportiviteitsprijzen verbonden en maken scholen kans op het winnen wat het jaarklassement.

De Kracht van Sport
Vlaardingen in Beweging gelooft in de Kracht van Sport. Schoolsport is een samenwerking tussen basisonderwijs en sportaanbieders waarbij sportstimulering, sportiviteit en respect de belangrijke speerpunten zijn. Daarnaast zorgt het voor een teamgevoel en leren de kinderen omgaan met winst en verlies. Maar boven alles is het gewoon heel erg leuk om in een schoolteam deel te nemen aan sporttoernooien.

Meer informatie voor sportaanbieders
Bent u als sportaanbieder geïnteresseerd in het aanbieden van een schoolsporttoernooi? Neem dan contact met ons op via de contactpagina.