Vlaardings Preventieakkoord

1 september 2022 - Een Vlaardings Preventieakkoord!
Op donderdag 1 september 2022 hebben meer dan 30 verschillende organisaties hun handtekening onder het Vlaardings Preventieakkoord gezet. Een akkoord dat gericht is op het 'vitaal en veerkrachtig' maken van alle Vlaardingers. Wethouder Arnoud Proos ondertekende het akkoord namens de gemeente. Vanaf nu gaan de deelnemende organisaties aan de slag met het uitwerken, uitvoeren en organiseren van de acties en activiteiten.

ViB heeft in opdracht van de gemeente Vlaardingen het Vlaardings Preventieakkoord opgesteld. Er zijn in 2022 verschillende bijeenkomsten georganiseerd en met alle betrokken partijen plannen en activiteiten gevormd om roken en mentale problemen te voorkomen en Vlaardingers op een gezond gewicht te houden. Dit resulteerde in een Vlaardings Preventieakkoord met als titel 'Vlaardingen Vitaal en Veerkrachtig'. Een prachtig plan met een hoop mooie ambities!

Bekijk het Vlaardings Preventieakkoord hier.

Onderstaand filmpje beschrijft wat het Vlaardings Preventieakkoord precies inhoudt:

Aanvragen voor 1 juni 2023
De volgende aanvraagronde voor een bijdrage vanuit het Vlaardings preventieakkoord-budget sluit 1 juni 2023. Heb je activiteiten of projecten die een bijdragen aan Vlaardingen rookvrij, mentale gezondheid en/of gezond gewicht? Lees dan de spelregels in de dowlnoad hieronder. Het aanvraagformulier vind je hier

Ingediende aanvragen worden beoordeeld door het kernteam Vlaardings Preventieakkoord. Daarin zitten vertegenwoordigers van de gemeente Vlaardingen, DSW, de ZEL en Vlaardingen in Beweging. Wij adviseren om voordat je een aanvraag indiend contact op te nemen met een buurtsportcoach van ViB. Zij kunnen je tips en adviezen geven over het project en/of de aanvraag. Voor het thema metale gezondheid is dat Diego Remondo Gomez, voor gezond gewicht Lucia van der Laarse en voor rookvrij Suzanne van Reij.