Vlaardings Preventieakkoord

6 oktober 2022 - Aanvragen budget Vlaardings Preventieakkoord
De Gemeente Vlaardingen heeft nog voor 2022 een budget van €45.000 over om te besteden aan plannen en acties ten behoeve van het Vlaardings Preventieakkoord. Dit kunnen plannen uit het akkoord zijn, maar ook plannen die organisaties zelf hebben geïnitieerd. Om budget voor een plan te ontvangen, dien je een aanvraag in. Hiervoor kan het aanvraagformulier worden gebruikt. Ook gelden er een aantal spelregels waaraan een aanvraag moet voldoen. Na het indienen van je plan moet de aanvraag eerst goedgekeurd worden door de kerngroep van het Vlaardings Preventieakkoord. Wanneer dat het geval is, ontvang je als organisatie het bedrag dat nodig is voor de uitvoering van het plan.

Aanvraag
De deadline voor het indienen van plannen voor het budget van 2022 is 15 november 2022. Voor vragen kun je contact opnemen met Vlaardingen in Beweging via info@stichtingvib.nl.

1 september 2022 - Een Vlaardings Preventieakkoord!

Op donderdag 1 september hebben meer dan 30 verschillende organisaties hun handtekening onder het Vlaardings Preventieakkoord gezet. Een akkoord dat gericht is op het 'vitaal en veerkrachtig' maken van alle Vlaardingers. Wethouder Arnoud Proos ondertekende het akkoord namens de gemeente. Vanaf nu gaan de deelnemende organisaties aan de slag met het uitwerken, uitvoeren en organiseren van de acties en activiteiten. De bijeenkomst vond plaats in Museum Vlaardingen. Zij hebben op dit moment namelijk een heel toepasselijke tentoonstelling over voeding. Deze hebben we uiteraard ook nog even met de deelnemers bekeken.

ViB heeft in opdracht van de gemeente Vlaardingen het Vlaardings Preventieakkoord opgesteld. Het afgelopen half jaar hebben we verschillende bijeenkomsten georganiseerd en met alle betrokken partijen plannen en activiteiten gevormd om roken en mentale problemen te voorkomen en Vlaardingers op een gezond gewicht te houden. Dit resulteerde in een Vlaardings Preventieakkoord met als titel 'Vlaardingen Vitaal en Veerkrachtig'. Een prachtig plan met een hoop mooie ambities!

Bekijk het Vlaardings Preventieakkoord hier.

Onderstaand filmpje beschrijft wat het Vlaardings Preventieakkoord precies inhoudt: